شرایط شرکت در آزمون ارزشیابی و ارتقاء دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور

شرایط شرکت در آزمون ارزشیابی و ارتقاء دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور

شرایط شرکت در آزمون ارزشیابی و ارتقاء دانش آموختگان داروسازی خارج از کشور

داوطلبان محترم پیش از نام‌نویسی اینترنتی، ابتدا باید نسبت به تشکیل پرونده در (مرکز خدمات آموزشی) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهران، شهرک قدس (غرب)، فاز 5، بلوار ایوانک، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بلوک a، طبقه‌ی دوم، مرکز خدمات آموزشی اقدام نمایند و فقط افرادی که توسط مرکز خدمات آموزشی معرفی‌شده باشند، واجد شرایط نام‌نویسی اینترنتی و شرکت در آزمون ارزشیابی هستند.

مدارک موردنیاز جهت تشکیل پرونده در مرکز خدمات آموزشی:

  • اصل و کپی مدارک تحصیلی دریافتی از دانشگاه محل تحصیل، شامل مدرک نهایی و ریزنمرات کلیه‌ی مقاطع تحصیلی که صحت صدور و تعلق آن، به تصدیق و تأیید و مهر و امضای شعبه‌ی امور دانشجویی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوطه و تأیید وزارت امور خارجه در تهران رسیده باشد.
  • اصل و کپی کلیه‌ی سوابق تحصیلی قبلی در ایران (مدرک پیش‌نیاز بر اساس مدرک اخذشده در خارج از کشور، اعم از دکتری، فوق‌لیسانس، لیسانس، دیپلم، پیش‌دانشگاهی و …)
  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت
  • اصل و کپی گذرنامه‌های جدید و زمان تحصیل
  • عکس ۳×۴

نکته 1‌: درصورتی‌که مدرک دریافتی، فوق‌لیسانس و بالاتر باشد، ارائه‌ی پایان‌نامه‌ی تحصیلی به همراه تأییدیه و مهر دانشگاه محل تحصیل، خلاصه‌ای از رساله به زبان فارسی، مقالات منتشره و کلیه‌ی فعالیت‌های پژوهشی الزامی است.

نکته 2‌: ارائه‌ی ترجمه‌ی رسمی کلیه‌ی مدارک، چنان چه به زبانی غیر از انگلیسی باشند، الزامی است

نکته 3: طبق مصوبه پنجاه و یکمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ۲۵ خرداد ۹۳ فقط دانش آموختگانی که قبل از آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده و مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد آنها مورد ارزشیابی و تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

به فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور که قبل از ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده اند، اجازه داده می شود پس از قبولی در آزمون ورودی در دوره دکتری عمومی داروسازی با پرداخت شهریه در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی ادامه تحصیل دهند.

سوالات آزمون:

آزمون به صورت کتبی و چهارگزینه ای، به تعداد ۱۵۰ سؤال از مواد امتحانی فارماسیوتیکس: ۳۵ سئوال، فارماکوگنوزی: ۸ سئوال، بیوتکنولوژی: ۷ سئوال، داروسازی بالینی: ۴۰ سئوال، شیمی دارویی: ۳۰ سئوال، داروشناسی: ۱۵ سئوال و سم شناسی: ۱۵ سئوال است.

جهت دانلود سوالات آزمون هی ارزشیابی و ارتقاء سال های گذشته به لینک های زیر مراجعه کنید

سوالات ارزشیابی داروسازی خارج از کشور

سوالات ارتقاء داروسازی خارج از کشور

منابع آزمون:

منابع آزمون ارتقای دانش آموختگان رشته داروسازی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خارج از کشور سال ۹۷ در سایت سنجش sanjeshp.ir پیوند «منابع آزمونها»، پیوند «منابع آزمون ارتقای داروسازی» قابل دسترسی است.

برای تهیه منابع مناسب و کسب آمادگی شرکت در آزمون می توانید از “پکیج طلایی آزمون ارزشیابی و ارتقاء فارغ التحصیلان داروسازی خارج از کشور” استفاده کنید

نکته 4: شرایط قبولی و ادامه تحصیل شامل کسب حد نصاب ۶۰ درصد نمره کل آزمون و پرداخت شهریه مطابق تعرفه و مقررات دانشگاه محل تحصیل است.

نکته 5: پذیرفته شدگان آزمون ورودی موظفند برای پذیرش و نام نویسی و انتخاب واحد، حداکثر تا دو ترم تحصیلی بعد از قبولی به یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند

نکته 6: تعداد واحدهای درسی لازم جهت فراغت از تحصیل در دوره دکتری عمومی داروسازی، مطابق با برنامه آموزشی تدوین شده توسط دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی است که به تصویب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی نیز رسیده است.

نکته 7: در صورتیکه دانشجو دروس اعلام  شده را در مقطع قبلی (کارشناسی یا کارشناسی ارشد داروسازی) گذرانده باشد، امکان تطبیق آنها توسط دانشگاه محل تحصیل (با رعایت مفاد فصل یازدهم آیین نامه آموزشی دوره دکتری عمومی داروسازی) وجود دارد.

نکته 8: پس از نام نویسی، کلیه پذیرفته شدگان مشمول قوانین و مقررات آموزشی حاکم در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواهند بود.

نکته 9: چنانچه دانشجو در مرحله ارزشیابی با معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به واحدهای آموزشی تابعه، تعدادی از واحدهای درسی را به منظور ارزشیابی مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد با نمره حداقل قابل قبول دانشگاه مربوطه گذرانده باشد، نیازی به اخذ مجدد درس مربوطه ندارد. در هر صورت نمره قبولی نباید کمتر از ۱۲ باشد.

نکته 10: نکات ارائه شده در رابطه به این آزمون مربوط به سال 1397 می باشد، متاسفانه در زمان نگارش این مطلب اطلاعات بروزتری در دسترس نبود.

مراحل پس از شرکت در آزمون ارزشیابی داروسازی خارج از کشور

مرحله پس از شرکت در آزمون (با توجه به نمره بدست آمده توسط دانش‌آموختگان) به این صورت است که دانش‌آموختگان دانشگاه‌هایی که در هنگام شروع به تحصیل در لیست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده‌اند در صورت احراز نمره بیشتر از 60 درصد نمره کل در آزمون ارزشیابی دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور، ملزم به گذراندن حداقل 8 واحد کارآموزی داروخانه دانشگاهی هستند.

در صورت احراز نمره 50 تا 60 درصد نمره کل، ملزم به گذراندن حداقل 26 واحد تکمیلی و یا شرکت مجدد در آزمون (مشروط به عدم دریافت معرفی‌نامه جهت شروع دوره تکمیلی) بوده و در صورت احراز نمره کمتر از 50درصد نمره کل، ملزم به شرکت مجدد در آزمون هستند.
ميزان دوره تكميلي پس از قبولي در آزمون ارزشيابي، بر اساس مصوبات مربوطه توسط مركز خدمات آموزشي اعلام مي شود و در هر حال با توجه به احتمال تغییر قوانین، ملاک، آگهی ثبت نام هر دوره است. معرفينامه براي طي دوره  تكميلي نیز، فقط پس از تأييد نمرات در كميسيون ارزشيابي رشته ي داروسازي صادر خواهد شد.

پژوهشگر گرامی، با توجه به تغییرات در شرایط و بندهای و همینطور منابع امتحانی آزمون ارزشیابی و ارتقاء، لطفا برای دریافت اطلاعات بروز در مورد شرایط شرکت در آزمون ارزشیابی و ارتقاء به صفحه آزمون خارج از کشور در وبسایت سنجش پزشکی مراجعه فرمایید.

http://sanjeshp.ir/Content.aspx?click=8

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *